سلام. این پست ادامه پست همه چیز درباره تورنت هست. بعضی از دوستان گفتن که برای دانلود از تورنت کمی مشکل دارن و نمیتونن از تورنت استفاده کنن.

توی این پست میخوام در مورد روش دانلود و استفاده از تورنت توضیح بدم.

خوب شما قبل از هرچیزی نیاز به یک نرم افزار مدیریت دانلود تورنت دارید. برای این کار نرم افزارهای خیلی زیادی موجود هست که من تعدادی از اونا رو اسم میبرم:

uTorrent (مکینتاش - ویندوز - لینوکس - اندروید)

BitTorrent (مکینتاش - ویندوز - لینوکس - اندروید)

Transmission (مکینتاش - لینوکس - BSD)

Aria2 (مکینتاش - ویندوز - لینوکس - اندروید)

و...

من توی این آموزش از نرم افزار Transmission در لینوکس استفاده کردم. اما روش ها شبیه به هم هست و توی ویندوز و مک هم روال کار به همین شکله.

حالا که نرم افزار مدیریت دانلود تورنت رو نصب کردید. باید بگردید و فایلی که میخواید رو پیدا کنید. که برای این کار هم موتور های جستجوی قوی ای موجود هست که من توی پست قبل ۳ تاش رو معرفی کردم.

به عنوان مثال من میخوام فیلم Avengers: Age of Ultron رو دانلود کنم!

توی یکی از موتورهای جستجو اسمش رو جستحو میکنم و هر کدوم که تعداد Seed بیشتر و Leech کمتری داشت رو برای دانلود انتخاب میکنم.

 

توی تصویر من فیلم رو پیدا کردم و تعداد Seed ها حدود ۱۴۰۰۰ هست و تعداد Leech ها هم حدود ۳۲۰۰. (توی پست قبل در مورد Seed و Leech توضیح دادم.)

پس این فایل برای دانلود هیچ مشکلی نداره و کاملا سالم هست و میتونید با سرعت خوبی فایل رو دانلود کنید.

حالا باید فایل تورنت رو دانلود کنید و بعد فایل رو وارد برنامه مدیریت دانلود تورنت بکنید. طبق عکس زیر روی دکمه سمت راست کلیک کنید. (هرسایت ممکنه روش های مختلفی برای دانلود تورنت داشته باشه ولی اکثرا راحت و بی دردسر هست.)

 

بعد از اینکه فایل تورنت رو دانلود کردید شما یک فایل با پسوند torrent. دارید. برای اضافه کردن فایل به برنامه مدیریت دانلود، کافیه روی اون فایل دابل کلیک کنید. با کادری مثل تصویر زیر مواجه میشید. (ظاهر هر برنامه ممکنه متفاوت باشه.)

توی این کادر مسیر ذخیره فایل رو نشون میده. و همینطور محتویات فایل تورنت! که اگر چند فایل داشته باشه میتونید انتخاب کنید که کدوم رو دانلود کنه و کدوم رو دانلود نکنه! (خیلی جالبه این قابلیت!)

توی قسمت Priority میتونید اولیت قرار بدید. که مثلا شما چند فایل تورنت در حال دانلود داشته باشید، و یکی از اونها رو روی High بذارید. نرم افزار، ترافیک بیشتری رو برای دانلود به اون فایل اختصاص میده.

در آخر کافیه روی دکمه Open کلیک کنید تا فایل شروع به دانلود کنه!

 

توی این صفحه میبینید که فایل در حال دانلود هست و سرعت دانلود و آپلود رو نشون میده. بعد از اینکه فایل دانلود شد میتونید برنامه تورنت رو متوقف کنید و یا فایل تورنت رو از لیست نرم افزار پاک کنید. ولی با این کار شما یک Leecher هستید! و کافیه تعداد افراد Leecher زیاد بشه! اونوقته که فایل تورنت از بین میره و یا به عبارتی میمیره! (پس سعی کنید کمی اون فایل رو Seed کنید که حداقل کمکی باشه برای زنده موندن تورنت)

 

خوب دیگه، اینم یه آموزش ساده از روش دانلود از تورنت. امیدوارم که این مطلب مفید باشه و بتونید به خوبی از این ابزار استفاده کنید. و باز هم میگم، یک لیچر نباشید. حداقل چند روز اون فایل رو Seed کنید!

 

خوش باشید.

یا حق :-)