سلام. بعد از کلی گشت و گذار و تست روش های مختلف. آخر تونستم یه روش درست و حسابی برای نصب درایور کارت گرافیک انویدیا پیدا کنم.

روش های زیادی رو تست کردم که نتیجه نداد و حاصل تلاشم چیزی جز محو شدن لانچر و پنل نبود!

اما این روش توسط خودم تست شده و طبق نظرات دیگران روی اوبونتو ۱۲.۱۰ هم جواب داده.

برای دیدن آموزش نصب به ادامه مطلب برید...

اول ترمینال رو باز کنید.(ctrl+alt+T) هر سه بسته زیر رو دونه دونه نصب کنید.

sudo apt-get install build-essential

sudo apt-get install linux-source

sudo apt-get install linux-headers

 

اگر بسته linux-headers نصب نشد، میتونید کد زیر رو بزنید:

sudo apt-get install linux-headers-`uname -r`

 

سپس درایور انویدیا رو با کد زیر نصب میکنید:

sudo apt-get install nvidia-current

 

بعد از نصب شدن درایور کد زیر رو بزنید تا درایور مورد نظر بارگذاری بشه:

sudo /sbin/lsmod | grep nvidia

 

حالا با کد زیر lightdm رو ریست کنید تا درایور تغییرات رو انجام بده:

sudo /etc/init.d/lightdm restart

 

نکته: اگر کد بالا رو وارد کردید و بعد از چند لحظه به محیط اوبونتو وارد نشدید، سیستم رو یک بار ریست کنید مشکل حل میشه. (برای من توی اوبونتو ۱۳.۰۴ این مشکل پیش اومد. اونم به خاطر اینکه فکر کنم این روش نصب گرافیک مخصوص اوبونتو ۱۲.۱۰ باشه.)

بعد از ریستارت کد زیر رو در ترمینال بزنید تا از نصب درایور مطمعن بشید.

lsmod|grep nvidia

 

یا میتونید توی دش nvidia رو سرچ کنید. حالا درایور ما با موفقیت نصب شده. و یکی از مزیت های نصب درایور کارت گرافیک اینه که بر روی رم ما فشار کمتری وارد میشه و با عث کاهش نسبی دما میشه.

امیدوارم این روش مشکل خیلی ها رو حل کنه.

 

منبع: dedoimedo