سلام دوستان. دیروز اومدم سراغ اوبونتو ۱۲.۰۴ و اون هم به دلیل پشتیبانی بلند مدت اون هستش. بگذریم.

بعد از نصب خواستم آپدیت ها و یک سری برنامه رو نصب کنم، متوجه شدم که سرعت دانلود از مخازن بیش از حد پایینه(میانگین ۱۵کیلوبایت) در حالی که سرعت دانلود من حدود ۷۰ هستش.(توی اوبونتو ۱۳.۰۴ وضع یکم بهتر بود.)

خلاصه بعد از کلی گشت و گذار و سوال و جواب، دوستان خوبم در انجمن ایرانی اوبونتو تونستن مشکلم رو حل کنن.

تصمیم گرفتم روش حل این مشکل رو اینجا هم بذارم.

امیدوارم به دردتون بخوره.

هخونطور که همتون میدونید برای نصب برنامه و آپدیت ها در ترمینال باید از apt-get استفاده کنید که یکم سرعت پایین تری داره. برایی حل این مشکل به جای apt-get از apt-fast استفاده کنید. حالا قصد دارم روش نصب apt-fast و پیکربندی اون برای دانلود با ۱۶کانکشن رو براتون بگم.

اول مخازن مربوط به apt-fast رو اضافه میکنیم:

sudo add-apt-repository ppa:apt-fast/stable

بعد از اون با فرمان زیر لیست مخازت آپدیت میشه:

sudo apt-get update

حالا با کد زیر apt-fast رو نصب میکنیم:

sudo apt-get install apt-fast

در هنگام نصب از شما میپرسه که از apt-get استفاده کنه یا apptitude. (من apt-get رو انتخاب کردم، اما طبق گفته دوستان apptitude قدرت مدیریت بیشتری داره و سرعتش هم بهتره)

بعدش میکه از چه دانلود منیجری برای دانلود استفاده کنه که aria2 رو انتخاب کنید. بعد از اون هم تعداد کانکشن ها رو ‍۱۶ بذارید و بقیه تنظیمات رو دست نزنید.

حالا شما میتونید برای نصب و یا آپدیت به جای apt-get از apt-fast استفاده کنید.

اما قبل از اون بهتره apt-fast رو جوری تنظیم کنید که از حداکثر سرعت اینترنت استفاده کنه.

برای این کار کد زیر رو در ترمینال وارد کنید:

sudo dpkg-reconfigure apt-fast

حالا باید تصویر زیر رو ببینید:

حالا بعد از {DLLIST} پارامترهای زیر رو اضافه کنید:

-k1M

-x16

-s16

توجه: برای جلوگیری از غلط املایی کد ها رو کپی کنید.

در آخر باید یک خط کد شبیه به این داشته باید:

بقیه مراحل و دست نزنید و با زدن اینتر ردشون کنید.

خوب دوستان حالا apt-fast آماده به کار هستش و میتونید برنامه ها و آپدیت ها رو با بیشترین سرعت دانلود و نصب کنید.

برای تست کارکرد apt-fast این بازی زیبای زیر رو دانلود کنید:

sudo apt-fast install teeworlds

امیدوارم این آموزش کارتون زو زاه بندازه چون من یکی رو که بدجور آزار داده بود.

یا علی.