سلام دوستان.

توی پست قبلی گقتم شاید برم سراغ آرچ.

الان حدود یه هفته میشه که نصبش کردم. الان میخوام بگم که توی این یه هفته کار کردن با آرچ چه حسی داشتم...

من اولش با کمک دوست خوبم محمد صادق که آموزش نصب آرچ رو توی بلاگش گذاشته بود تونستم آرچ رو نصب کنم.

قبلش از آموزش پرینت گرفتم که آموزش جلوم باشه و به مشکلی بر نخورم.

توی مراحل نصب به جای KDE تصمیم گرفتم گنوم رو نصب کنم. اخه از اول من گنوم کار میکردم با KDE یکم نا آشنا بودم.

بعد از نصب وقتی برای بار اول محیطش رو دیدم خیلی خوشم اومد.

گنوم واقعا روی آرچ خوب و پایدار کار میکنه. همه چی دم دسته. ابزارهای حرفه ای داره.

از همه مهمتر اینکه تو اوج سادگی ظاهر خیلی شیکی داره.

ولی پشت این ظاهر شیک آرچ یه توزیع خیلی خوب هم مثل آرچ باید باشه.

سرعت واقعا عالی داره و پایداریش که جای هیچ بحثی رو باقی نمیذاره.

یه مزیت خیلی خوبی که داره همین Rolling Release بودن اونه که به نظرم یه انتشار لینوکسی باید Rolling Release باشه.

خیالت راحته که همیشه آپدیتی و جدیدترین بسته ها رو سیستمت هست.

تا حالا هم هر برنامه ای خواستم نصب کنم هیچ مشکلی نداشتم و اذیت نکرد.

نصب برنامه ها توی ترمینال واقعا لذت بخشه.

مراحل نصب و مراحل دانلود جالبه.

توضیحات خوبی میده و اگر اروری بده برای رفع اون ارور خیلی راهنمایی های خوبی میکنه.

مهم تر از همه که توی اوبونتو من رو آزار میداد نصب درایو کارت گرافیک بود که توی آرچ بسته های nvidia راحت و بدون هیچ دردسری نصب میشه و خیالت از بابت درایور کارت گرافیک راحته.

خلاصه بگم.

توی این یه هفته هیچ بدی از آرچ ندیدم.

به دردسر نصبش می ارزه.

پیشنهاد میکنم شما حتما یه بار نصبش کنید.

اگه نصبش رو خوب بلد نیستید میتونید یه سر به بلاگ شخصی محمد صادق بزنید.